Brolle, Bowie och MQ

Tänk att det var fler än jag som får sura uppstötningar av den reklam som MQ just nu kör i TV!

MQ är en butik som jag gillar. De har den typen av märken som passar mig och min stil och deras prisnivå är förhållandevis bra.

Problemet ligger just nu i att de av någon helt outgrundlig anledning har betalt Brolle för att vara med i deras TV-reklam. Han, och Linda Bengtzing, personifierar på något vis den typen av artister som är med i alla sammanhang hellre än bra.

Han var möjligtvis ett fräscht och spännande inslag i musiksverige någon gång i början av decenniet när han kom fram i Popstars. Men han var det bara där och då. Så fort han fick göra musik på riktigt så sprack det.

Av någon outgrundlig anledning har 2008 blivit ett comebackår för Brolle med deltagande i alla möjliga sammanhang och engagerad för att vara med i musikal under hösten och en uppsättning av Buddy Holly nästa år.

Jag kommer inte sluta att köpa kläder på MQ, men jag kommer att fortsätta må fysiskt dåligt när jag ser honom massakrera Bowie. Jonas Gardell beskriver det som att ha dött och hamnat i helvetet. Bra nära är det i alla fall.

Om man är big fan of varumärken som MQ säger sig vara så borde man ha funderat ett varv till innan man valde att förknippa sig med Brolle Jr.

Bloggat:

Jonas Gardell

Relaterat i media:

SvD Aftonbladet

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,
Intressant.se

Reblog this post [with Zemanta]