Fortum tar avstånd ifrån negativ accept som försäljningsmetod

Det gick snabbt efter mitt blogginlägg om Fortums oseriösa säljmetoder tidigare idag.

Deras försäljningschef på privatmarknad Mattias Kullervik kommenterade mitt inlägg och svarade mig även på några kompletterande frågor via mail.

Vad det hela handlar om är att den aktuella säljaren har ägnat sig åt vad Mattias kallar negativ accept och går i korthet ut på att vilseleda kunden och lägga över ansvaret på denna att utnyttja den ångerrätt på 14 dagar som finns.

Mattias säger att detta inte är förenligt med hur Fortum vill uppfattas som företag och att han har kallat till möte med vår leverantör på måndag morgon för att säkerställa att teamledarna har extra hög uppmärksamhet mot dessa tendenser bland säljarna.

Ett föredömligt snabbt svar och förtydligande från Mattias Kullervik på Fortum!

Läs även andra bloggares åsikter om ,Intressant.se