Kapade resebolag på Twitter
Jag tror att Twitter, använt på rätt sätt, kommer att bli en reklamkanal av rang framöver. Mycket hänger på att annonsören kan hantera mediet och inte överösa mottagaren med ointressanta tweets i mängder.
En sådan bransch som sannolikt har en stor potential att lyckas är resebolagen som på ett enkelt vis kan kommunicera ut kvarvarande restresor och andra specialerbjudanden via Twitter.
Just nu finns ett antal svenska reseföretag representerade, tillsammans med många internationella, och fler lär snart följa efter.
Bortabra.se har gjort en listning och här är några som kan vara av intresse:
American Airlines – twitter.com/AAirwaves
British Airways – twitter.com/British_Airways
Europeiska reseförsäkringar – twitter.com/Europeiska
Expedia – twitter.com/Expedia
MrJet – twitter.com/MrJet_Sverige
SAS – twitter.com/FLYSAS_com
TravelPartner – twitter.com/TravelPartner
Travelstart – twitter.com/Travelstart_SE
Ving – twitter.com/vingresor
Jag noterar direkt att Fritidsresor, som jag oftast reser charter med, saknas på listan. En snabb sökning visar att det finns ett konto registrerat på Fritidsresor men det är av någon förutseende person som verkar ha för avsikt att tjäna sig en hacka.
Bryr sig Fritidsresor om att deras namn är kapat på Twitter och hur mycket är man i så fall beredda att betala till kaparen fritids at gmail dot com?
Andra bloggar om Twitter, resebolag, social media, reklam, fritidsresor
