Regeringen behöver skaffa sig en marknadsföringsplan

I skuggan av FRA så är det även så att regeringen meddelar oss fortsatta skattesänkningar för alla.

Jag hoppas att man har en tydlig strategi för att inte bara genomföra fortsatta förändringar utan också informera och förmedla budskapet till alla så att det inte går att undgå vad som faktiskt sker och har skett.

Att Mona Sahlin har lyckats återta en stor mängd symaptisörer från alla andra partiet är en liten gåta. Det visar egentligen bara det jag har sagt tidigare nämligen att många röstade på alliansen utan att ha fattat vad som skulle ske och nu återgår till sympati för sossarna, också det utan att egentligen förstå varför, mest av gammal trygg vana.

Om man försöker bortse ifrån FRA-frågan, något som inte är så enkelt en sån här dag, så finns det väldigt mycket av den förda politiken som går i rätt riktning och som bara behöver kommuniceras på ett bättre sätt. Jag har svårt att se någonting direkt som en socialdemokratisk regering hade kunnat gjort bättre under rådande omständigheter.

Reinfeldt behöver slänga av sig FRA-ryggsäcken och visa upp sig själv och sin regering som en stolt sådan som med små små steg tar Sverige i en annan riktning än vad som annars skulle ha skett. De behöver sätta sig ner eller ta hjälp med att forma en marknadsföringsstrategi som når ut till alla som inte har fattat vad som hänt.

Det som varken en alliansregering eller en socialdemokratisk regering kan påverka är de yttre ekonomiska faktorer som kan komma att påverka även Sverige i större eller mindre utsträckning. Det finns en stor fara i att många har bosatt sig till en så stor kostnad och hög standard  att de inte kommer lyckas behålla detta boende och istället tvingas sälja till ett betydligt lägre pris än vad banken har som krav på deras lån.

Relaterat:

Dn Dn Svd Dn Dn Aftonbladet Aftonbladet

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , Intressant.se