Sloggi – en sexfälla för oförsiktiga och korkade killar

Nu är det återigen ett jävla liv över underklädesreklam!

Den här gången är det Sloggis kampanj "Show med your Sloggi" som upprör den gamla vanliga grupperingen moralistiska tanter.

Att kampanjen även vänder sig till män verkar ha gått deras ögon helt förbi. Anna Larsson på SvD skriver "och för all del några enstaka  killar".

Faktum är att sju av tio bilder med högst betyg är just män.

Det är dock, självfallet, inte bilder på manliga rumpor som är det allvarliga i kampanjen. Det är givetvis bara bilderna på kvinnliga häckar som är sexistiska och cyniska.

Om det ska gå att ta förargelsen över den här typen av reklamkampanjer på minsta allvar så föreslår jag att den högröstade kvinnliga kritikerkåren återkommer den dagen de har en komplett bild klar för sig och inte enbart ser bilder föreställande kvinnor som ett problem.

Johanna Nylander beskriver det på ett lite enklare sätt för er:

"Lite uttjatat, men det fungerar.
är väl lite av en motsvarighet, som faktiskt tilltalar kvinnor. Inte så
många proteströster hördes om exploatering och objektifiering då."

Den dagen ni höjer era röster för att höras även över att Fredrik Ljungberg, eller någon annan snygg kille, dyker upp på sexiga bilder enbart klädd i kalsingar så ska jag i alla fall överväga att försöka förstå vad det är ni reagerar över.

Dessutom fattar ni förmodligen inte att Triumph, och personerna bakom kampanjen, just nu gnuggar händerna i förtjusning över den gratisreklam de just nu håvar in.

Aktuella länkar:

Show me your Sloggi

Johanna Nylander

Blogge

LouiseP

Svd1

Svd2

Andra bloggar om: , , , , , Intressant.se


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *