Google utmanar iTunes

Det fortsätter att ske utmaningar från Google mot de som för stunden är störst inom sitt område.

Nu är det dags för en rejäl utmaning av iTunes, dominanten på försäljning av musik på nätet, när Google just håller på och slutför sina föreberedelser med gBox.

Det sker genom ett samarbete med Universal Music Group:

"The Cupertino, Calif., startup was forced out of a stealth mode when
Universal Music Group announced late Thursday it would test sales of
some digital music without the customary copy-protection technology. […] Google will get standard advertising fees rather than a cut of sales
under the arrangement. The ads, which would appear when a Google user
searches for specific terms such as the name of an artist, will direct
the user to gBox.

The arrangement with Universal and gBox is
separate from Google’s music search service, which directs users to
online music stores when they search for specific albums or artists. […] Songs at gBox cost 99 cents each. For the Universal songs that are part
of the test, gBox will offer an MP3 version free of copy-protection
technology"

Startdagen för gBox är satt till den 21 augusti.

Om och när detta kommer att kunna vara ett alternativ för oss européer är oklart.

Aktuella länkar:

Forbes

 

Andra bloggar om: , , , , , Intressant.se

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *