Schyman och H&M i symbios

Det måste kännas skönt för alla militanta feminister att H&M återupptar sina julkampanjer.

Nu får vi återigen höra den tröttsamma debatten om att bilderna är sexistiska och porriga. I fronten går självfallet Gudrun Schyman som uttalar sig till DN:

H&M skulle
få er respekt genom att ta avstånd från den här typen av annonsering.
Det är inte bra att företaget förknippas med den här typen av
pornofiering

Jag vet inte riktigt vad som är porrigt och sexistiskt i Gudruns värld. Som jag ser det finns det inget av den varan i H&M:s bilder för julen 2006. Det räcker att öppna vilken tidning som helst som är riktad till kvinnor för att hitta mer utmanande bilder.

Hm_emanuelle__beart

Vad är det som gäller för att undvika påståenden om sexism och porr? Ett marinblått underställ från Fristads kanske?

Svenska bloggar om: , , , , , ,

Bloggportalen Intressant.se